۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۱۲۱۲۳
فصل خانه تکانی نزدیک است،

هشدار: شوینده ها را مخلوط نکنید

کارشناس مسائل بهداشتی : هر کدام از شوینده ها حاوی گازهایی هستند که به خودی خود برای دستگاه تنفسی مضر است ،مخلوط کردن شوینده ها با هم باعث واکنش آنها و تولید گازهای بسیار مضرتر می شود که می تواند حتی باعث مسمومیت شود .
هشدار: شوینده ها را مخلوط نکنید
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر ،مطهر ،کارشناس مسائل بهداشتی گفت : با نزدیک شدن به فصل بهار و رونق گرفتن خانه تکانی ها بیشترین مراجعان اورژانس خانم هایی هستند که در اثر استفاده زیاد از مواد شوینده دچار مسمومیت یا آلرژی های تنفسی شده و به پزشک مراجعه می کنند .

وی ادامه داد : هر کدام از مواد شوینده حاوی گازهایی است که به تنهایی هم برای سیستم تنفسی مضر هستند و در هنگام استفاده از آنها می بایست زمان استفاده را درحد امکان کوتاه کرد و ترجیحا در فضای باز و یا در فضای بسته ای که حاوی هواکش و تهویه باشد از آنها استفاده کرد .

مطهر در ادامه درباره مخلوط کردن مواد شوینده با هم هشدار داد و گفت :مخلوط کردن شوینده ها با هم باعث واکنش آنها با یکدیگر شده و گازهایی تولید می کند که علاوه بر دستگاه تنفسی برای پوست هم زیان بسیاری دارد .

وی ادامه داد : دیده شده است که خانم هایی که دارای وسواس زیاد برای نظافت هستند شوینده های حاوی اسیدکلریدریک را نیز با هم مخلوط می کنند که باعث متصاعد شدن گاز کلر و تحریک مخاط تنفسی می شود .

مطهر همچنین استفاده از ماسک و دستکش و حتی عینک را در حین استفاده از مواد شوینده ضروری دانست و گفت :استفاده از گاز استریل آغشته به آب نمک در ماسک می تواند در جذب گازهای روانه شده به سمت دهان و بینی موثر باشد .

وی ادامه داد : شاید عوارض پوستی استفاده از این شوینده ها در نگاه اول به چشم نیاید اما دیده شده است که شدت سوختگی ناشی از شوینده ها و یا گازهای آنها می تواند به حدی باشد که محل سوختگی تا مدتها باقی بماند .

مطهر در پایان در مورد کودکان و عدم دسترسی آنان به این مواد نیز هشدار داد .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۷:۳۸

24 Jan 2020